Citat:
Ursprungligen postat av NicklasJ
Tycker helt klart det kan vara läge att gardera Digital Inken i sista. Kommer rensa ruskigt dåligt i sista med den som vinnare. Många hårda lopp har hästen gått och det är kuskminus när Örjan är borta. För mig är första motbudet Magic Tonight. Beror ju såklart helt på hur loppet körs men jag förväntar mig att den är klart bättre nu än senast. Detta är en riktigt bra häst som stallet har höga förväntningar på. Även Stig Hs två hästar är bra och tidiga.
|
"Beror ju såklart helt på hur loppet körs" ja det må jag säga tolfte mot bra motstånd, men visst de värsta står oxå där bak.
Och Walmanstallet har högform.
Tycker ändå inken är en sund spik, den har så hög vinstchans att det där med sista avd syndromet kan kvitta, dessutom är det överdrivet, det finns alltid folk som garderar där skillnaden är att de som är kvar efter 6 är bra mycket mer pricksäkra än massan.
Hästen har varit bra hela året och särskilt på slutet så risken för vikande form ser jag inte som jättestor. Den verkar ha en makalös lägstanivå utan formtoppar.
Jag har ändå respekt för Indigious och ser förvisso visst spelvärde i en sån som Increased Workload men det värdet hittar jag även på några andra hästar i övriga avdelningar.
Vi får se...