Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-16, 00:57   #143
danberg

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 1288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Nej, ju mer jag tänker på detta så kan det INTE stämma - är ju sjukt dålig "goodwill" och/eller spelvärnande... Detta vill jag se bevis på innan jag tror på det... Måste vara någon missuppfattning - det enda jag kan tänka på och som jag ALLTID varnat alla för, är att Unibet INTE betalar tillbaks eller voidar ett spel om båda dina kusar, i en H2H, hamnar utanför prispengarna - även om DIN häst är före den andre i mål... DETTA är en orsak till att Unibet oftast har högre odds på H2H än konkkurenterna...

Säg att DIN häst är femtio meter före den andre hästen, som du spelat emot i en H2H, men ändock utanför prispengarna - då förlorar du dina pengar... Logiskt? KNAPPAST!

Säg att just DIN häst gjort ett kanonlopp efter galopp eller i dödens i hårt tempo och inkommer på placeringen just utanför prispengarna (oftast som sjundeplacerad) och den du spelat emot bara är totalt värdelös och/eller galopperar (något du korrekt analyserat fram) och blir åtta eller sämre i mål, långt bakom din kuse - är det då rätt att du inte får din vinst??? Det blir då void i ovanstående exempel vilket jag anser är totalt fel upplägg...

Men, man spelar ju med detta i bakhuvudet...

Självklart är det void på spelet om båda hästarna i en H2H är oplacerade. Alltså pengarna tillbaka. Tyvärr har UB regeln att minst en häst i en H2H-match måste vara placerad för att matchen ska gälla. Det kom till efter misstanke om att kuskar/tränare spelade lavade headar. Tror Bergh var inblandad såklart...