| 2013-11-16 16:00 | Elitserien | Brynäs IF vs Färjestad Bk |
2 |
FT |
5 |
3.000 |
Färjestad rekade jag i torsdags då svek dom i en jämn match mot Leksand som länge stod 1-1. Leksand vann tillslut med 3-1. Stod för kanske säsongens bästa insats i torsdags då man hemmabesegrade LHC med 5-2. Fortsätter tjata om att Färjestad är bättre än man visat och klättringen börjar nu. Lämplig motståndare idag. Trivs mycket bra mot Brynäs och på fem senaste har man 4-1 inbördes på Brynäs.
Skadeläget ser bra ut igen:
Max Görtz är tillbaka i uppställningen på Joakim Nygårds bekostnad. Christian Berglund petas igen medan Rickard Wallin lider av diskbråck och inte kommer till spel.
Brynäs har svårt att ta tre poängare. Ingen tre poängare på dom fem senaste, dock tre övertid/straff-vinster i tre av dessa matcher. 5-2 förlust mot Modo senast.
Skadeläget är lika som förut och man saknar en del bra spelare i: Simon Bertilsson, Sebastian Lauritzen, Petteri Nokelainen och Jonathan Granström.
Svenska Spel (3.00) och Marathonbet (3.05) är ett högt odds på FBK tycker jag.
Man trivs mot Brynäs och spelar man lika bra som mot LHC blir det vinst idag med. Till detta odds måste jag bara spela FBK trots deras tabelläge. Är i grunden bättre än vad man visat.