Ämne: NHL 13/14
Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-17, 17:05   #444
WizardofAhhs
 
Reg.datum: apr 2013
Ort: LA
Inlägg: 374
Sharp$: 2030


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Finns det någon tillgänglig statistik på hur ofta ett lag vinner med 2 mål eller mer? Jag spelar ofta en del FT samt -1.5-spel, och det är verkligen skillnad på olika lag.

Utan tillgänglig statistik kan jag konstatera av erfarenhet att Detroit Red Wings är ett av de värsta lagen att spela -1.5 på då de i princip aldrig sätter mål i öppen bur.
Andra lag är mer benägna att skjuta ut pucken, försöka träffa mål osv. Detroit lägger sig på pucken i egen zon längs sargen. Rangers är ett annat likadant exempel, har de inte en tvåmålsledning när det andra laget tar ut sin målvakt så är ett -1.5 oftast förlorat.
St. Louis är ett exempel på ett lag som är bra på att sätta den i öppen bur.

Penguins, Rangers, Bruins, Flyers är av någon anledning riktigt bra att spela FT-spel på, de kryssar väldigt lite. Eastern conference-lag kryssar överlag mindre än western conference-lag (ja, det har jag räknat).
Prova http://www.hockeydb.com/
I annat fall vet jag faktiskt inte. Sen kan jag i övrigt tycka målen i öppen bur sker genom tillfälligheter, alltså oftast endast rensande puckar som "råkar" glida in i motståndarnas bur - därav finns det inget lag som är "bättre".

Men för att ge ett någorlunda vettigt svar så förknippas fenomenet säkerligen ofta med en aggressiv defensiv, som sätter ordentlig press i slutminuterna och som anfaller, snarare än "rensar" - vid erhållning av puck.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat