Ämne: NHL 13/14
Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-17, 17:26   #445
NiLu
 
NiLus avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 627
Sharp$: 1250

NBA
Stats: 170 - 177 - 6
ROI: 99.41%
Vinstprocent: 48.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier Visa inlägg
Finns det någon tillgänglig statistik på hur ofta ett lag vinner med 2 mål eller mer? Jag spelar ofta en del FT samt -1.5-spel, och det är verkligen skillnad på olika lag.

Utan tillgänglig statistik kan jag konstatera av erfarenhet att Detroit Red Wings är ett av de värsta lagen att spela -1.5 på då de i princip aldrig sätter mål i öppen bur.
Andra lag är mer benägna att skjuta ut pucken, försöka träffa mål osv. Detroit lägger sig på pucken i egen zon längs sargen. Rangers är ett annat likadant exempel, har de inte en tvåmålsledning när det andra laget tar ut sin målvakt så är ett -1.5 oftast förlorat.
St. Louis är ett exempel på ett lag som är bra på att sätta den i öppen bur.

Penguins, Rangers, Bruins, Flyers är av någon anledning riktigt bra att spela FT-spel på, de kryssar väldigt lite. Eastern conference-lag kryssar överlag mindre än western conference-lag (ja, det har jag räknat).
Här finns lite siffror, visserligen bara för den här säsongen.

http://www.donbest.com/nhl/ats-stats/
__________________
Kärlek, frihet och demokrati är inte ärftligt!
Det måste erövras och vårdas varje dag!

Det är bättre att vara en optimist som har fel ibland, än att vara en pessimist som alltid har rätt
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
NiLu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat