Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Tåls att upprepas ännu en gång dessa kloka ord av Jens Sjöden:
Kolla t ex i topplistan över V75:s högsta utdelningar på sidan 140.
Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.
Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”
Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
|
Först måste jag säga att jag i detta inlägg inte avser driva ena tesen eller andra (ni som vill lyckas nog missuppfatta oavsett

)
Vet inte riktigt vad det kloka i herr Sjödens inlägg om valla omgången är.
Känns lite klurigt att han pratar om 2 & 3 favoriter ackompanjerade av typ två skrällar och har mage att påstå att favoritfall inte påverkar.
Vad sjutton implicerar "2 favoriter och 2 skrällar" om övriga lopp?
har favoriterna som uppenbarligen inte vunnit i de 3 loppen inte fällts ?
Jaja statistik kan man forma lite som man önskar men ibland undrar man.
Edit, dessutom pekar han på veckan innan som bra exempel på hur icke-favoritomgångar är underbetalda, lite kul kan tyckas då ett visst bolag i Gbg lämnade in 23,9 system...
Men ok jag förstår vad han vill peka på där, även utan dessa ger den "inte mer" än dryga 2 millar. "Skrällarna" den omgånen var dock rätt tama. Och ok, där har han ju rätt det krävs skrällar.