Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-18, 15:47   #15
clarund

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Tåls att upprepas ännu en gång dessa kloka ord av Jens Sjöden:

Kolla t ex i topplistan över V75:s högsta utdelningar på sidan 140.
Vid tolv tillfällen har 2A-rader betalat mer än tio miljoner kronor och man finner även en 3A-rad (rad innehållande tre vinnande streckfavoriter alltså) som betalat 23 miljoner.

Det här ska man komma ihåg, när man läser något i stil med ”Vi fäller favoriten i jakt på de stora pengarna!”

Det blir inte stora pengar av favoritfall, det blir stora pengar av skrällvinnare. En 10:e-rankad enprocentare i den rätta raden och det blir miljonutdelning även om det vunnit två-tre streckfavoriter också.
Först måste jag säga att jag i detta inlägg inte avser driva ena tesen eller andra (ni som vill lyckas nog missuppfatta oavsett )

Vet inte riktigt vad det kloka i herr Sjödens inlägg om valla omgången är.

Känns lite klurigt att han pratar om 2 & 3 favoriter ackompanjerade av typ två skrällar och har mage att påstå att favoritfall inte påverkar.

Vad sjutton implicerar "2 favoriter och 2 skrällar" om övriga lopp?

har favoriterna som uppenbarligen inte vunnit i de 3 loppen inte fällts ?

Jaja statistik kan man forma lite som man önskar men ibland undrar man.

Edit, dessutom pekar han på veckan innan som bra exempel på hur icke-favoritomgångar är underbetalda, lite kul kan tyckas då ett visst bolag i Gbg lämnade in 23,9 system...

Men ok jag förstår vad han vill peka på där, även utan dessa ger den "inte mer" än dryga 2 millar. "Skrällarna" den omgånen var dock rätt tama. Och ok, där har han ju rätt det krävs skrällar.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-11-18 klockan 15:51.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat