Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-09, 17:16   #10
Abyss
 
Abysss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 588
Sharp$: 318


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kul att ni gillar Wales pojkar/flickor

Har en tanke i andra Wales matchen också (kort rek)

Aberystwyth Town - Llanelli FC

Llanelli har spelat 27 matcher och ligger på en andra plats med 63 poäng. Etta ligger TNS med 30 spelade matcher och 70 poäng. Det ska spelas 34 matcher dvs 12 poäng till.
Llanelli har 7 matcher kvar vilket gör att OM de vinner alla så samlar de ihop 21 poäng till och om vi leker med tanke att TNS och Llanelli vinner samtliga kvarstående matcher så får vi:
TNS: 70 + 12 = 82
Llanelli: 63 + 21 = 84

Detta gör att Llanelli tar över första platsen och vinner WPL med 2 poäng.
Aberystwyth kan vi räkna bort från 1:a platsen MEN det gör inte att de kommer slappna av i denna match.
De har nämligen 59 poäng på 30 spelade matcher och jagas av Port Talbot på 58 poäng och 31 matcher spelade.
3:e platsen i WPL ger Europaspel.

Så med det där sagt så vet vi att både Aberystwyth och Llanelli har MYCKET att spela för och ingen av lagen kommer backa idag.

Tidigare möten lagen i mellan, om vi enbart tar ligan:
27-11-2009 Llanelli - Aberystwyth Town 4-0
17-04-2009 Aberystwyth Town - Llanelli 1-1
20-01-2009 Llanelli - Aberystwyth Town 3-0
25-03-2008 Aberystwyth Town - Llanelli 1-2
14-09-2007 Llanelli - Aberystwyth Town 1-0
13-03-2007 Llanelli - Aberystwyth Tow 1-3

Llanelli slog Carmarthen Town (11:e) i lagets senaste match med bara 1-0 hemma i 83min, och möter idag mycket tuffare motstånd. Aberystwyth vann sin bortamatch mot bottenplacerad Cefn Druids med 0-3.
Tro mig eller inte när jag säger detta men detta kommer bli en riktig fin fotbollskamp.

Spel:
Jag har svårt att bestämma mig i denna match för vilka jag ska spela på men efter att ha funderat fram och tillbaka så känns spel på hemmalaget som ett bättre spel här, innerst inne hoppas jag Llanelli vinner ligan men de spelade verkligen inte bra mot Carmarthen.
Tror också att det kommer bli många mål i denna match när två lag som har för mycket att spela om möts.

Aberystwyth Town - Llanelli ö2.5 @ 1.60 3u (NB)
Aberystwyth Town - Llanelli 1 @ 2.95 1u (NB) [gamblers]

Egentligen rekommenderar jag ingen att spela på denna match men då jag själv har suttit och gått igenom mycket tänkte jag att det kanske kan vara värt att skriva ner mina tankar om matchen.

LYCKA TILL!!
Abyss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat