Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-20, 21:58   #250
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8423

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Helge Visa inlägg
Du läste aldrig hans intervju?

- Än mer tror jag på 1 Room To Go (V86-8), jag gillar verkligen den här och är förvånad att hon inte fått ut mer av sitt första år, men hon har haft otur ofta och inte varit bra de dagar de stora pengarna delats ut. I Örebro i E3-finalen var banan för hård för hennes sköra leder och det gick inte alls, och i Oaksfinalen var hon inte frisk och jag fick till och med stryka henne till ett lopp efter det. Det var synd, för trots ett uselt läge i Oaks så tyckte jag att hon på förhand skulle ha chans, insatsen i kvalet var femstjärnig eller mer än femstjärnig då hon fick en het häst över sig och ändå höll strålande. Då ska man också komma ihåg att hon var behandlad och lugnt jobbad innan det Oakskvalet? Senast tycker jag att hon kändes perfekt hela dagen och jag vet inte varför hon hoppade faktiskt, hon bara snubblade till och hoppade men var som sagt fullt fräsch och har varit det efteråt också. Jag lät henne bara knalla runt efteråt, ändå var hon med dem i mål med gott om sparat och hon måste ha gått snabbt i upphämtningen. Jag tror på en väldigt bra insats ikväll och jag vill helst köra i ledningen men kan inte de andra. Vi har haft innerspår en gång och då tyckte jag att hon var snabb, men jag ville ha ryggen på Air Frame då och bevakade bara position den gången. Och senast kanske hon inte såg snabb ut första stegen men det var för att jag inte körde något, jag trodde att det skulle kosta för mycket och tänkte bara söka mig ner i banan, men när jag såg att de inte öppnade så snabb invändigt så omvärderade jag och körde till och då fick jag ett väldigt bra svar. Hon är alltså inte svår att köra på första biten och jag kommer att göra ett rejält försök. Det är säkert några bra emot, men hon har mött bättre hästar än så här och hon hör hemma mot bättre hästar än så här. Jag kommer att köra exakt likadant som vi gjort, med samma skor och utrustning. Nästa år blir det nog skoryck med största sannolikhet, men inte i år, hälsar Hans-Owe.
Nej.
Jag läste att han inte var säker på att hålla spets, men att skulle köra där om han kunde