Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-22, 21:48   #70
spalato

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 1794
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Hehe, det är lugnt - här snackar vi trav och idéer, alla kan inte tycka lika. Det jag menade var självklart inte att spika de två, tre största bara för att... Men att INTE spika Marahaja anser jag, i princip, vara tjänstefel! Denne må vara storfavorit, men den är det av en anledning och den senaste starten sade ju inte emot detta!

Att man måste ha två, tre spikar för att ha en chans på kantbollarna på V75 och/eller de andra "storspelen" är ju även detta oftast en sanning. Sedan behöver det inte vara de tre största, detta har jag aldrig påstått. Men den största (Maharaja) kryddat med några egna idéer/spikar som inte är favoriter är konceptet för sju rätt!

Men jag förstår inte vad du menar med att man kan spika en storfavorit "då och då"? En storfavorit gör absolut inte spelomgången värdelös, spelvärdesmässigt sett! De flesta miljonutdelningar innehåller minst en storfavorit och/eller favoriter. Har man en storfavorit att luta sig emot skall man bara vara tacksam då detta gör att man har en rimlig chans...

Det gäller att hitta kantbollarna och det gör du oftast inte utan att ha spikat någon överlägsen storfavorit - utdelningen behöver inte bli kass ändå... Man behöver INTE fälla alla favoriter, vilket många tror. Har sett alltför många system där vissa dissar ALLA storfavoriter för att man då tror sig kunna få in storkovan - detta funkar enbart om du har enorm tur eller hamnar helt rätt på det i den omgången...

Förstår verkligen inte de som desperat försöker fälla ALLA storfavoriter för att man då tror sig ha en bättre chans att sätta sjuan - så funkar det inte! Ett bra/optimalt system, som kan ge lite deg, är uppbyggt kring en eller ett par bra spikar samt ett lås och snygga garderingar... Om då en av spikarna råkar vara megafavorit kvittar!

Gäller att gardera "rätt" lopp och hoppas på fru fortuna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Klanke (+20)
spalato är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat