Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-09, 22:19   #8
Gb

Gbs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1782

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Pro A, Frankrike, 10/4, 20.00
Dijon-Poitiers
Poitiers-5, 1.962 (pinnacle)
5u

Slutresultat: 86-76, att liret som jag trodde mest på gick åt helvete känns naturligtvis INTE bra. Vad Poitiers -som för ett par veckor sedan vann med 10p mot ligaettan Le Mans- egentligen höll på med vet jag inte då jag inte hittade ngn stream till macthen. Och kanske det var lika bra, för hade jag sett matchen hade antagligen datorn åkt ut genom fönstret. Bara hoppas att ni som ryggade den här matchen även ryggade de andra spelen...

Ett av Pro A:s formstarkaste lag, Poitiers möter på bortaplan bottenlaget Dijon. Pro A har 5 omgångar kvar innan play-off. Poitiers befinner sig på en åttondeplats för närvarande, vilket i dagsläget innebär play-off. Dijon befinner sig sist på 16:e plats, har förvisso möjlighet att klara sig kvar då de har 31 pts och laget som befinner sig på en 14:e plats har 33 pts. Dijon har 6-19 i matcher under säsongen. De senaste 10 har man 2-8. Man har haft en väldigt olycklig säsong, man drabbades av ett tragiskt dödsfall i november. Sedan dess har det mer eller mindre varit kaos i klubben, flertalet spelare har tackat för sig alternativt blivit kickade. Den senaste som nu i veckan fick lämna var D'Almeida Xane. Vidare rapporteras idag att Abdoulaye M’Baye (average 10p) har drabbats av en skada och kommer inte kunna medverka imorgon. Lagen har mötts en gång den här säsongen:

2009.12.19 Poitiers 75 : 62 Dijon Bourgogne

Poitiers å sin sida har en stark form. Man har vunnit de fem senaste matcherna, och det mot lag som Le Mans (ligaetta-förvisso kan det ställas frågetecken på Le Mans form, men Poitiers vann på bortaplan med 10p), Cholet (liga-tvåa) och Roanne (liga-trea, dessutom är Roanne tillsammans med Poitiers ligans formstarkaste lag). Poitiers har förvisso inte haft lika stark form över hela säsongen (13-13). Man har 7-3 de senaste 10 matcherna. Dock har man gjort riktigt starka instaser de senaste 5 matcherna, och man spelar om en play-off plats, vilket innebär att man inte har råd att förlora en match mot ett lag som Dijon. Förvisso har Dijon hemmaplan och man behöver naturligvis vinna för att ngn chans att klara sig kvar i Pro A. Har dock svårt att se att Poitiers skulle förlora här, (men visst, Vichy lyckades ju just med det konststycket mot Dijon för inte så länge sedan...) borde även finnas god chans till att de fixar spreaden. Inga skador är rapporterade på Poitiers hemsida.

Senast redigerad av Gb den 2010-04-10 klockan 23:38.
Gb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat