Det flyter på bra nu!

13-4-3 på de senaste 20 matcherna!

Men jag tänker inte låta det stiga mig åt huvudet och har endast hittat 2 värdefulla spel idag. Svårbedömd omgång med motsägelsefull statistik som kan tolkas åt båda hållen i flera av matcherna.
Dagens spel:
| 2013-11-23 16:00 | Mestis | LeKi vs KooKoo UNDER |
U 5.5 |
FT |
1 |
2.110 |
LeKi är ett av seriens målgladaste lag och speciellt i hemmarinken brukar det bli riktiga målkalas. Idag ställs man dock mot tight spelande KooKoo som dessutom förlorade sin poängkung Jan-Mikael Juutilainen igår i matchen mot Sport. LeKi har dessutom inte så värst många ligalån idag och får klara sig långt på egen hand. KooKoo sitter på seriens för tillfället bästa målvakt Kristian Järvinen som vilade igår och lär vara taggad idag! Nu till det som fick vågen att väga över till underspel: Andy Chiodo med några NHL matcher och flertalet AHL matcher står för LeKi idag!! Chiodo har införskaffats till Tappara men får alltså börja med att visa upp sig i LeKi i en match eller två. Sällsynt med en sådan rutinerad och världsvan målvakt i Mestis!
| 2013-11-23 16:00 | Mestis | Peliitat vs Sport ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
1 |
1.800 |
Förutsättningarna för detta spel har ändrats aningen men det finns fortfarande god chans att spelet sitter. Tidigare statistik visar på målglada matcher mellan Peliitat och Sport. Ingendera har någon vidare bra målvakt och även om Kuusela ryckt upp sig mot slutet gör han minst 1 tabbe/match. Peliitats målvakt Rautiola var jag inne på innan säsongen och han håller helt enkelt inte! Tyvärr har det visat sig att Peliitats bästa målskytt Joonas Alanne har kallats upp till Pelicans samtidigt som Sports Kivimäki fick 3! matchers avstängning för en fullkomligt ren tackling i gårdagens match mot KooKoo. Sports spel har varit på uppgång och idag får Sports övriga spelare visa upp sig efter att Kivimäki tagit en väldigt stor roll i det offensiva spelet. Men laget är fullt av skickliga målskyttar så det är ingen övermäktig uppgift man har framför sig. Peliitat kommer utvilat till matchen och lär nog sätta i högsta växeln för att få en bra start med några mål innan tungt matchade Sports trötta ben kommer igång.