Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-24, 13:01   #19
Lillis

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 3461
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
statistik har jag inte så mycket för faktiskt. Kanske försämras på 9an då många chansar invändigt och inte får fritt. Att stå i andra spår direkt är ju dock en fördel mot 10-11-12 där man kan hamna på vingel vid otur. därför menar jag att 9e generellt sett är bättre, synnerligen i detta fall för beli
eve me.
Håller faktiskt inte alls med, precis som viroid skrev så är inte 9 speciellt bra. Det är ju sagt i all välmening. I det här fallet tror ju du mer på hästen än något annat och letar anledningar till att den ska vara motiverad favorit. Bra så, alla har vi våra idéer.

Tror att det var KP som la ut en text just angående spår nio och den överskattning som föreligger. Väldigt ofta hamnar den hästen i tredje-fjärde in, medans en häst från spår 10-11 sitter i andra spår.

Jag tog till mig den analysen, som byggde på ren statistik, och känslan jag fick var faktiskt att fler vinner från spår 11 än från 9. Visst, man är säkert färgad och kommer ihåg 11-vinnare mer etc etc

Summa summarum, det blev mycket pladder här i biltvätten, jag upplever att jag vitter fler vinnare från spår 11 som folk dissat pga spåret och att jag själv fäller fler från spår 9 som blivit haussade pga spåret som upplevs som bra.

Så i min bok är det spelvärde från 11
Lillis är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat