Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-26, 21:10   #97
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
förr kunde i alla fall vissa omgångar stämma bra överens med procenten.... nu stämmer det aldrig.... 100/100 är det fel... så värdet är lotteri ..... bara skita i det och titta vad dt gav....istället-
Det är helt riktigt att SYSTEM-värdet "längs omgången" inte alls stämmer bra med insatsfördelningen och det beror på att renset aldrig har haft med system att göra.

Vi spelar RADER. Redovisar RADER i insatsfördelningen och räknar antalet rätta RADER i varje vinstgrupp efter omgången.

Att räkna värdet per system är ett mycket dåligt och ologiskt sätt att redovisa värdeutvecklingen. Varför? Det beror på att ATG ändå inte räknar antalet unika system.

Det du söker skulle vara en RAD-nedräknare istället för SYSTEM-nedräknare.
Trots att jag är en stor förespråkare för att insatsfördelningen visar spelfördelningen på ett bättre sätt så var det MYCKET olyckligt att ATG skrotade streckfördelningen innan man var redo för att ha en radnedräknare.

När eventuell utdelning har kommit ska jag ställa upp renset sett från antalet kvarvarande RADER mellan näst sista och sista avdelningen ( det går att räkna ut mha pottstorleken och ev.utd. ). Då kommer du att se att renset stämmer förhållandevis väl. ( Med reservation för att när det blir "få" rader kvar så stämmer det statistiska renset dåligt vilka mått man än använder ).

Fram till dess kan du ta en titt på V4-tråden från tidigare idag. Där visar jag en tabell med RAD-renset i sista avdelningen och insats%en för alla rader för resp. häst. https://www.sharps.se/forums/292440-post19.html

Lägg märke till att utfallet i rad-renset ligger inom 1 procentenhet för alla hästar utom favoriten som är överstreckad med ca 2.5 procentenheter.

Streckprocenten har ALDRIG varit ens i närheten av att visa det förväntade renset så här bra.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat