Citat:
Ursprungligen postat av Christoffer
Att man inte kan räkna ut exakt rens med hjälp av streckprocenten efter att första avdelningen har gått förstår jag såklart.
Jaja, jag uppskattade i alla fall att man på förhand kunde se hur många kuponger och således veta värdet efter första avdelningen beroende på vilken häst som vann. Kombinationen streckprocent och insatsfördelning uppskattade åtminstone jag.
|
Fast kruxet är att systemvärdet efter första till näst sista avdelningen har mindre koppling till det slutliga värdet än man skulle önska.
Systemvärdet efter första avdelningen beror ju helt på hur spelarna har valt att lämna in sina rader. Om vi säger att ett matematiskt system på 5000 rader spikar i första avd så blir det ett system i systemnedräknaren. Om exakt samma rader hade lämnats in som enkelrader med samma spik i första avdelningen så hade funnits med 4999 extra system som egentligen bara är ett system. Systemvärdet beror alltså på hur alla väljer att lämna in sina rader.
Visst stämmer det att man kunde se systemvärdet mha strecken i första avdelningen. Men vad var det som du såg? Ja ingenting som går att använda för att göra någon vettig bedömning av någonting.