Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-27, 12:39   #21
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
för mig har aldrig ordet spelvärde inneburit bara det. Är väl därför jag hamnat i konflikt ibland. Jag hävdar och kommer alltid att hävda att det är stort spelvärde att spika tidigt i omgångens lopp pga av att många inte spelar efter ideer fullt ut utan spelar av ren feghet att spricka tidigt. Sen menar jag inte att man ska spika tidigt på v75 tex... utan när man verkligen tror på någon häst i början....Däremot måste man inse att det är stor skillnad på att spela tex v5 och V75.... ALLA vet att det är mycket svårt att sätta tex två spikar på v75 oavsett procent. På V5 krävs fräckare spikar för att kunna få betalt. Så anser jag och kommer alltid anse. Men jag håller med om att MODEORDET SPELVÄRDE bygger på vinstchans vs odds.
Ditt exempel kommer ju visa sig i insatsfördelningen om det stämmer. Om många garderar i första loppet så blir det ju en jämn fördelning på insatsprocenten. Håller med om att sånna lopp är bra att spika i men hästen man spikar ska ju fortfarande anses ha större vinstchans än insatsfördelning i %.
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat