Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-27, 16:12   #55
Pilkast

Pilkasts avatar

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen Visa inlägg
då har ordet spelvärde blivit parodi det är ju det jag säger...Jag tycker min spik nyss var spelvärd som spik på v5 till upp till 80%. Totalt överlägsen kapacitet.... ute i ett lopp där 5 hästar startar.... ingen risk för överforcering dvs ingen galopprisk som i lopp innan där den pressats. Om man väljer bort en klar spik för att den är 45% ist för 30% så har de egna ideerna fallit offer för parodiordet spelvärde. Min ide bygger ju på att det smäller i två lopp sen och då har 30% eller 45% ingen betydelse.. för då rensar jag bort alla småspelare och många stora med. Känsla är ofta oerhört mycket mer värd än spelvärde. Har du tänkt på dt någon gång??? De som är 100% robotar i sitt spelsätt kan glo på procent dag ut och dag in..... då blir spelet så tråkigt att jag hellre sett målarfärg torka.... men upp till var och en.....

Precis! För du kan ju heller inte jaga "spelvärde" i varenda lopp! Om du utgår ifrån att enbart spela efter "spelvärde" så kommer du aldrig få in en rad... Det är mixen av egna idéer och "spelvärde" som gör det, inget annat... Skulle, precis som Laxdasen skriver, aldrig rata en egen idé bara för att den råkar ha xx antal procent hit eller dit... Då blir spelet statiskt och ointressant... Tror man stenhårt på en häst så är det bara att spika, oavsett odds!

I lopp där man däremot är osäker och även där man kanske måste gå kort är ju att gå efter "spelvärde" ett bra sätt att utgå ifrån... Men, spelvärdet får ALDRIG allena råda över ett system - någon eller några favoriter vinner "alltid". Och gör de inte det så är "oftast" den raden ändå för svår att få in, om man inte är robotspelare då...

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
laxdasen (+30)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat