Citat:
Ursprungligen postat av laxdasen
då har ordet spelvärde blivit parodi det är ju det jag säger...Jag tycker min spik nyss var spelvärd som spik på v5 till upp till 80%. Totalt överlägsen kapacitet.... ute i ett lopp där 5 hästar startar.... ingen risk för överforcering dvs ingen galopprisk som i lopp innan där den pressats. Om man väljer bort en klar spik för att den är 45% ist för 30% så har de egna ideerna fallit offer för parodiordet spelvärde. Min ide bygger ju på att det smäller i två lopp sen och då har 30% eller 45% ingen betydelse.. för då rensar jag bort alla småspelare och många stora med. Känsla är ofta oerhört mycket mer värd än spelvärde. Har du tänkt på dt någon gång??? De som är 100% robotar i sitt spelsätt kan glo på procent dag ut och dag in..... då blir spelet så tråkigt att jag hellre sett målarfärg torka.... men upp till var och en.....
|
Du förstår ju uppenbart inte vad spelvärde är och det bevisar du med ditt svar.
Om en häst har 30% vinstchans men är insatsspelad på 60% så spelar det ju ingen roll om två hästar med 5% vinstchans sen vinner _om_ de har runt 5% insats på sig dessutom (och givetvis - som vi inte vet - är sammankopplade med hästen som du spikade). Då kommer ju den där raden inte inträffa tillräckligt ofta för att det ska vara spelvärde. Vad din känsla sen säger spelar ju ingen som helst roll!
Men tycker du att din spik vinner 80% av loppen så har den ju spelvärde

oavsett om den är streckad på 30% eller 45% vad gäller insatserna!
Hur kan det vara så svårt för dig att förstå eller vill du bara tjabba mot för sakens skull?