Har varit dålig med att motivera spelen hittills. Men nu börjar det lugna ner sig i skolan så från och med nu ska jag försöka ge motiveringar till mina val
Idag har jag hittat 4 spel:
| 2013-11-29 17:30 | Mestis | TuTo vs Jokipojat UNDER |
U 5.5 |
FT |
1 |
2.110 |
Båda lagens målvakter ligger inom top5 i målvaktsstatistiken för tillfället. Trots att det är två offensivt skickliga lag som möts tror jag att siffrorna kommer hållas nere av att rinken är ganska stor i Åbo samt att båda lagen har ny match imorgon och måste således spara lite energi. Matchen kommer även att bli jämn och båda lagen är i behov av poäng.
| 2013-11-29 17:30 | Mestis | HCK vs KooKoo UNDER |
U 5.5 |
FT |
1 |
1.860 |
| 2013-11-29 17:30 | Mestis | HCK vs KooKoo |
+0 |
FT |
1 |
1.943 |
HCKs form är beundransvärd och man har verkligen fått ordning på torpet efter att målvakten Aleksis Ahlqvist återvände från skada och man tagit in bl.a Joni Töykkälä och Jani Honkanen. Även här är det två av seriens toppmålvakter som möts även om Rämö haft det tyngre än vanligt denna säsong (trots en räddningsprocent på 91,37% vilket säger ganska mycket om Rämö's potential). Han blir tvungen att skärpa sig om han skall kunna återta sin långvariga förstemålvakts-plats från fenomenale Kristian Järvinen. Idag har han chansen att visa upp sig ordentligt.
| 2013-11-29 17:30 | Mestis | Hokki vs Peliitat ÖVER |
Ö 5.5 |
FT |
1 |
1.700 |
Hokki är det lag som gjort nästflest mål och Peliitat är det lag som släpper in nästflest mål (LeKi är det lag som "leder" både gjorda och insläppta

). Det är bäddat för en riktig målkavalkad då Hokki börjar återfå sina målgörare från sjukstugan bl.a livsviktige Teemu Virtala, samtidigt som Peliitat fått igång målskyttet ordentligt i de senaste matcherna. Peliitat ställer dessutom den ganska oprövade andramålvakten (Anssi Pesonen 88,33% efter 2 matcher).
Har utöver dessa fyra spel även lagt ett litet specialspel på Nordicbet som gäller fantasy matchen Jukurit - Hokki (most scoring team) där jag spelat:
Hokki till oddset 2.15 (0.5 Units)
Detta p.g.a att jag tror Hokki kommer sätta minst 4 baljor bakom Pesonen samtidigt som jag misstänker att Jukurit kan få problem med att få hål på Aaro Peltonen i K-Vantaa's kasse.
Nu kör vi!