Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-29, 15:29   #144
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8422

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dReaMz Visa inlägg
Nån som har info om lufti kolgjinis alla hästar på v75?
Kolgjini: Inte ett jätteviktigt lopp

Raja Mirchi har inte tävlat på drygt tre månader.

På lördag plockar Lutfi Kolgjini ut sin stjärna när V75 gästar hemmabanan Jägersro.

– Jag vill varna spelarna för att göra honom till favorit, jag kommer köra lite avvaktande och inte skicka iväg från start, säger ”Ludde”.

Kolgjinis stora stjärna har tjänat över en miljon kronor i år, men enligt tränaren själv är året ett misslyckande - hittills.

Efter drygt tre månaders frånvaro från tävling tar Kolgjini ut Raja Mirchi i gulddivisionen när V75-tävlingarna avgörs på Jägersro på lördag.

Stjärnan möter hästar som han normalt har rimlig chans att lägga på rygg vid full form.

Klartecken från ”Ludde”? Glöm det.

– Det är svårt att värdera hästen, var han står formmässigt och så. Han har bara fått ett par snabbare jobb, men mest tungträning. Jag kommer inte ställa de högsta kraven på honom på lördag.
”Blir inte lätt att vinna”

Utveckkla.

– Det är inget lopp som är jätteviktigt för honom att vinna. Jag vill inte offra min häst, det är mest för att ge honom ett lopp i kroppen för att få ett bevis på om han tagit den här träningen rätt. Jag vill varna spelarna för att göra honom till favorit, speciellt från det här läget (spår 8) bakom bilen.

Hur kommer du lägga upp taktiken?

– Jag kommer inte skicka iväg honom, det kan bli för dyrt. Jag kör lite avvaktande och backar ner. Det har blivit fel när vi har skickat mot ledningen tidigare i år, i Elitloppet och i Sundsvall Open Trot. Raja lyssnar inte på alla signaler, han lyssnar när man ger order om full fart framåt, men inte ta det lite lugnt.

Om du backar, blir det inte svårt att vinna över 1640 meter då?

– Det blir inte lätt att vinna, men jag vill som sagt inte offra en jättespeed från start. Ringrosten kommer att synas, det lovar jag, men samtidigt måste jag starta igång hästen.

Efter lördagens lopp siktar Kolgjini mot sydligare breddgrader med sin råtalang.

– Han ska starta i Frankrike om en månad, det är planen. Efter det ska han få en tät start inför Prix d´Amérique. Det är det stora målet, man måste satsa mot det med såna här hästar.
”Känns helt grym i jobben”

Jägersotränaren har ett helt gäng med starthästar i lördagens jackpott-omgång då det ligger 96 miljoner i potten och en ensam vinnare kan kamma hem hela 56 miljoner kronor.

Två startar i storloppet Uppfödningslöpningen med 600 000 kronor i förstapris.

Eileen Boko och Onceforall Face.

– Onceforall Face är normalt ett huvud högre av de två. Han är stark och tål att gå i spåren, han har inga bekymmer med att gå i spåren i den sista svängen. Det är en häftig häst, även om han strulat till det för sig några gånger.

Någon annan häst du har extra feeling för?

– Olympic Kronos i V75-1 hade varit rent klar med framspår, nu blev det bakspår och det känns ju sådär. Men han tål nog att gå ett lopp i dödens över 1600 meter...

– Jag vill även säga att Radieux i V75-7 känns helt grym i jobben, alltså helt grym. Hästen var sjuk senast på V75 då jag körde som jag aldrig skulle ha kunnat förlora loppet, säger Lutfi Kolgjini.
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat