Det har sett svårt ut i veckan, men ju mer man tittar på det, desto mer ser det ut att kunna bli en favoritparad. Nu är det ju dubbeljackpott, så man får förhoppningsvis anständigt betalt för 7 rätt ändå, men jag ser inga anledningar att försöka spela "snyggt" och sikta på miljoner som inte kommer. Favoriterna skall med.
Avd 1: Real Showman är berättigad favorit. Värsta motbuden har spår 7-8-12 och de kommer få lägga en del någon gång under loppet för att vara med där framme. Förfaller man till att leta skrällar är väl 5-6-9 på tur därefter att streckas.
Avd 2: Big Bill Bac är en bra spik i mina ögon, tror att han slår Ground Proximity även från dödens. Skulle de där två köra livet ur varandra tackar Erik för det och vinner med Elit Sund.
Avd 3: Streckar man 1-2-7-8 så tror jag man har god chans att klara sig. Men, det finns en häst man skall se upp med och det är 10 Premance Simoni som naturligtvis behöver att de kör skiten ur varandra där framme, men det finns risk för det, och då skall denna susare räknas.
Avd 4: Let it happen har en bra chans. Motbuden 9-10-12 har bakspår och kommer behöva göra jobb om de skall vinna. Kantbollarna 1-4-8 tycker jag man skall fundera på.
Avd 5: Vi streckar fyra försöksvinnare och en moralisk, 1-2-3-4-5
Avd 6: Det är svårt att gå emot staketbyggande Prey Frontline, men Nougat Ås är inte sämre även om läget blev sämre. Playing Tua har heller inget läge, men däremot form. Kantbollar är 3-6 som jag tycker sticker ut lite.
Avd 7: Dreams Take Time är en riktigt bra häst med tuffhet. Många strykningar gör att den från tillägg inte hamnar så långt ned. Denim Boko har inte gjort många voltstartslopp, men kan hon komma iväg från sitt springspår till spets är det hästen att slå. 1-3-5 är kantbollarna att ha koll på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|