Visa ett inlägg
Gammal 2013-11-30, 09:58   #206
alle

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2301
Standard

Kolgjini: Här tänds blivande stjärnor …

I tisdags skedde det igen.

Eskilstunas startpersonal klantade till det å det grövsta.

Två hästar blev utkörda på grund

av startförseelser trots att de var ­oskyldiga till detta.

Jag är inte förvånad. Jag har haft åsikter om dem tidigare. Någon måste ta dem i öronen så att det inte upprepas igen.

Över till något roligare. Dagens V75-omgång på min hemmabana i Malmö.

I dag på Jägersro avgörs sista finalen för unghästloppen i år, nämligen Svensk Uppfödningslöpning 2013.

Ett lopp där många nya stjärnor har setts. Jag tänker bland annat på mina två egna vinnare i loppet, Revenue och Raja Mirchi. Som efter tvåårssäsongen utvecklades till storstjärnor. Kanske tänds en ny stjärna i dag?

+++

Olympic Kronos (V75-1) har känts strålande i de senaste starterna. Men bakspår gör att jag ligger lågt.

Raja Mirchi (V75-3) känns jättefin i jobben men är inte tränad för att göra en topprestation i den här starten. Ett lopp i kroppen med en rejäl spurt till slut är det viktigaste för honom den här gången.

Magical Face (V75-4) trodde jag inte på i början av veckan. Men efter ett jobb i tisdags fick jag upp förhoppningarna.

Eileen Boko (V75-5) vann försöket på ett snyggt sätt. Kommer gå med ryckbomull för första gången. Ledningen. Pass upp.

Onceforall Face (V75-5) är jag ganska säker på har den högsta kapaciteten i fältet. Men han är inte den mest sköt­samma. Toppchans om han går felfritt.

Replay Kronos (V75-7) kändes mycket bra i det senaste jobbet. Han har grym kapacitet. Om favoriten gör bort sig.

++

Luxury Lane (V75-4) har ett spår på tok för långt ut. Kommer få svårt därifrån.

Radieux (V75-7) har toppform men läge och motstånd skrämmer. Det blir tufft.

El Mago Pellini (V75-7) behöver ett lopp i kroppen efter en tids bortavaro. Ska bara smygas med denna gång.

Från sportbladet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hiroix (+15)
alle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat