Visa ett inlägg
Gammal 2010-04-10, 17:35   #35
maddmax

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spel 8: Cincinnati Reds - Chicago Cubs
Spel: Over 8,5 runs
Odds: 1.962 (PinnacleSports)
Spelstopp: 19.10 - 100410

Testar ett spel till infor kvallen. Vi har tva slag som inte riktigt lyckats traffa bollen bra an (Cubs pa .213 och Reds pa .233 BA) men jag tror det kan lossna ordentligt i dagens match.

Carlos Zambrano gjorde sin kanske varsta start i karriaren senast da han mot Atlanta tillat 8 ER (!!!) pa 1.1 innings. Atlanta vann matchen med 16-5. Zambrano sag definitivt obekvam ut, tillat tva walks och tva HRs pa dessa fyra outs. Det ar en betydligt battre pitcher an sa (sager sig sjalvt) men fragan ar om allt har lost sig an. Problemet, enligt Big Z sjalv, var kontroll och sadana saker brukar ta mer an en outing att fixa till. Annars har han hyffsad statistik mot Reds (15-10, 2.95 ERA).

Mot honom stalls Aaron Harang. I sin forsta match forlorade Cincinnati med 6-11 mot Cardinals. Sjalv sade han att han bara gjorde tva misstag (bada blev HRs) men det ar inte sant. Tva walks och fem hits pa fem innings ar langt ifran en perfekt match och det var inte bara det harda motstandet som gjorde det. Dessutom traffade Harang tva pitchers och var nog anda nara att bli utslangd fran matchen.

Lagens bullpens har inte heller spelat bra. Cubs har 7.90 ERA, Cincinnati har 9.00 (och de som finns tillgangliga idag har 12.00).

Offensivt har det varit problem (som jag redan namnt) och lagen har snittat runt 3,5 runs framat var per match. Detta racker sjalvklart inte men Cubs sag definitivt hetare ut igar med .306 BA (11 hits). Cincinnati har kapaciteten, Votto, Philips, Rolen och Bruce (och Janish tycker jag borde fa mer tid) kan alla narma sig .300 och varfor inte borja det idag? Bada lagen skadefria framat.

8,5 kanns helt klart acceptabelt da nerverna framst ligger hos dagens pitchers. Hoppas det blir en kul match att se.
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat