Citat:
Ursprungligen postat av clarund
Nu är jag lite dum och ger feedback som liknar kritik lite väl kort inpå, men skit samma du verkar vettig och kan säkert ta det och det gällde ju inte alla rätt !?
"Kuskkrav" är i min tankevärld kvasikrav eller åtminstone nära.
Lite beroende på upplägg förstås.
Har man inte redan gjort en chans/spelvärdering i systemet?
Fast visst, vinner Erik 8 avdelningar är väl utdelningen långt under vad den borde vara, så visst skulle man kunna krava bort ytterligheter eller nära ytterligheter.
Det här tankarna har inget med utfallet idag att göra då jag inte vet vad du hade för krav.
Förklara gärna om du tycker att du har en bra krav-variant.
|
Jag vill ju inte ha med kuskkrav men jag och en kompis valde att spela för ungefär 600 kronor. Ett filspel på runt 300 och ett vanligt matematiskt hela vägen. Ramen innan den slaktades var på 160 000 och då fanns det två spikar, Disney Tooma och Ragata. Vi har även minst en U-häst av följande, Drillbit Ås, Caviar Sisu samt ??? Avenger i sista avdelningen.
Vi väljer 3-4 A-hästar, 1-2 B-hästar, 0-2 C-hästar samt 0-1 D-hästar. Då hade vi för mycket rader kvar och vi väljer då utdelningskrav på minst 75 000 kronor, för lågt visar det sig idag
Fortfarande för mycket rader kvar och vi vill kapa ytterligare runt 400 rader för att komma ner till runt 1200 rader.
0-2 för Erik Adielsson, Liknande för Björn Goop, Takter. Buntar ihop de okända namnen och väljer max två där också. Sen sätter vi Lennartsson, Uhrberg, tre finska kuskar, Untersteiner, Witasp och ytterligare någon att de ska vinna 2-3 lopp. Det sista kuskkravet saboterar sexan.
Men normalt använder jag enbart krav för att få bort lite rader där en och samma kusk vinner för många lopp helt enkelt.
Jag är inte helt hemma med filsystem även om jag behärskar det godkänt. Ska bli vassare helt enkelt.
Till sist, ja jag kan diskutera och ta kritik - inte alla som kan det
Men idag verkar det inte blivit några konflikter i tråden. Stör mig lite att jag halverade instserna på platsspelen på travet idag "samt"

att jag inte tiltade med en vinnarparley också på True Advantage och Maranello