Citat:
Ursprungligen postat av RazshVollril
Jag vill ju inte ha med kuskkrav men jag och en kompis valde att spela för ungefär 600 kronor. Ett filspel på runt 300 och ett vanligt matematiskt hela vägen. Ramen innan den slaktades var på 160 000 och då fanns det två spikar, Disney Tooma och Ragata. Vi har även minst en U-häst av följande, Drillbit Ås, Caviar Sisu samt ??? Avenger i sista avdelningen.
Vi väljer 3-4 A-hästar, 1-2 B-hästar, 0-2 C-hästar samt 0-1 D-hästar. Då hade vi för mycket rader kvar och vi väljer då utdelningskrav på minst 75 000 kronor, för lågt visar det sig idag
Fortfarande för mycket rader kvar och vi vill kapa ytterligare runt 400 rader för att komma ner till runt 1200 rader.
0-2 för Erik Adielsson, Liknande för Björn Goop, Takter. Buntar ihop de okända namnen och väljer max två där också. Sen sätter vi Lennartsson, Uhrberg, tre finska kuskar, Untersteiner, Witasp och ytterligare någon att de ska vinna 2-3 lopp. Det sista kuskkravet saboterar sexan.
Men normalt använder jag enbart krav för att få bort lite rader där en och samma kusk vinner för många lopp helt enkelt.
Jag är inte helt hemma med filsystem även om jag behärskar det godkänt. Ska bli vassare helt enkelt.
Till sist, ja jag kan diskutera och ta kritik - inte alla som kan det
Men idag verkar det inte blivit några konflikter i tråden. Stör mig lite att jag halverade instserna på platsspelen på travet idag "samt"  att jag inte tiltade med en vinnarparley också på True Advantage och Maranello 
|
Hehe det är nog lättare att ta kritik än rena påhopp oxå
Nåja, det här var ungefär vad jag
ville höra
Stämmer bättre med min bild av dig, ville inte tro att du höll på med sån hokus pokus som kuskkrav
Tycker din minsta utdelning på 75k är riktigt vettig, gillar själv något högre, dock denna gång såg det inte alls jättesvårt ut även om jag sa till min kompis att man har ju ingen aning om var det slutar, vilka som faller osv.
Edit: kan hända att mitt verktygs prognoser ligger högre än HPT:s .
Det måste vara extremt sällan man betalar för rader med för många segrar av samma kusk med tanke på att man dessutom ska ha såna rader inom sin ram och chansvärdera på ett sätt där de sammanfaller.