Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-05, 06:30   #7
prototyp

prototyps avatar

Reg.datum: feb 2013
Sharp$: 95
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
Jag skall prata med st i morgon jag jobbar med trav.Detta sänker travsporten, enligt reglementet skall du köra för din häst bästa inte knäcka andra för att dina andra hästar skall få fördel!!!!!!!
Jag var på Valla igår och åsåg loppen IRL s a s. Melander hade fem hästar till start i loppet som T A nr 8 vann. Visst var det så att S M offrade en av sina hästar genom att trycka sönder 3an...

Den någorlunda insatte vet ju även att om man kör i första par ytter är det 8 / 10 meter längre resa per varv jämfört med den som ligger innanför. Naturligtvis visste S M att att hans häst inte skulle vara 15 / 20 meter bättre än 3an för att vara jämsides i mål. Melanders häst protesterade ju även mot detta genom att galoppera 190 meter från målgång.
Men taktiken lyckades ju...Eller hur.
Sedan är det en helt annan story att leda i bevis att S M inte har kört för bästa möjliga placering. I wont happen! Sorry.

Är det inte upplagt för fiffel när en tränare tillåts ha med fyra hästar i lopp med tio startade ( Tolv hästar egentligen men två var strukna.)?
prototyp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat