Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-05, 22:27   #235
RazshVollril
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hilding Visa inlägg
Även jag kan tycka att 4-lopps regeln är OK, någonstans måste man dra gränsen. Men ditt resonemang: "De som har ett rätt efter tre avdelningar skulle t o m kunna vinna mer än dig som har tre rätt efter tre avdelningar"

Detta haltar ju.. OM endast sista avdelningen inte kan köras. Du sitter med 5 rätt och spik i sista. Jag sitter med 4 rätt och alla i sista. Jag kan fortfarande vinna mer än dig eller hur?
Jag köper att som sagt att det finns en regel för antal avbrutna lopp men ditt hypotetiska resonemang om att det finns mer värde i baktunga bongar vid avbrutna lopp haltar. Ja värdet är att man får betalt i antal kvarvarande rader men ett system som spruckit kan ALDRIG bli "bättre" än ett system som har alla rätt vid tid för avbrottet. Den orättvisa du försöker påvisa med ev baktunga spruckna system kan ju aldrig beaktas vid payout.
Jag pratar ju om att det är efter tre avdelningar och inte efter fem avdelningar där jag tycker regelverket fungerar fint. Dvs att samtliga hästar är vinnande i sista avdelningen, eller om det nu skulle vara två avdelningar kvar. Då får det som har tolv hästar där tolv gånger så bra betalt som den som har spik, men även de som spruckit tidigare har eventuella pengar att hämta på femmor även om den blir låg.

Men att efter tre avdelningar börja dela ut pengar på samtliga hästar som är kvar, nej, det håller inte. Jag argumenterade mot att en del var vinnare och andra förlorare efter tre avdelningar men några sådana finns ju inte enligt mig. Just för att för få avdelningar har körts. Som någon också påtalade så kan stora system gå back fastän de sätter alla rätt vilket gör att de inte ens får tillbaka sin insats. Då är väl detta det bästa systemet som finns just nu.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat