Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-07, 09:55   #245
RazshVollril
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Klart som faan att min största grej är att de som spruckit INTE skall ha en krona tillbaks - tala om PK, och då menar jag inte speltermen...

Om man tar hela potten och fördelar den på de som fortfarande är med när tävlingarna bryts, delat med någon djävla algoritm så att systemstorlekens betydelse försvinner, så är problemet borta.

Har jag spelat för 100 kronor så får jag xy-6-2/6)6(3)=Utdelning... Spelat för 1000 så får jag en utdelning som är procentuellt lika stor... Lika stor procentuell andel tillbaks av hela potten, givet storleken på ens insats och minus statens avdrag...

De som missat i de inledande avdelningarna skall inte ha ett jota tillbaks, varför skall de ha det?! De är ju losers, i alla fall i den aktuella omgången!

SNÄLLA - ge mig en godtagbar anledning till varför ett losande system skall få tillbaks pengar och INTE istället lägga ALLA pengar på de system som är kvar med ALLA rätt, när tävlingarna bryts!

Och snälla, inget mer tjafs om att ett system skulle kunnat ge mer pga. att de garderat hårdare i slutet - förstå att dessa system redan är borta, finito! Har man missat så är systemet borta...

Det jag vill säga är att OM det nu måste vara så att alla skall få tillbaks lika stor andel, beroende på systemstorlek, så måste ju en procentuell utbetalning vara det bästa, eller hur?! Det vill säga, till de som hade alla rätt när tävlingarna bryts...

Om ni inte tycker så, så måste ni, på ett sätt, vara starkt kritiska emot Jackpots...!

De enda som skall förlora på en återbetalningsregel vid avbrutna tävlingar är de som har ett system som missat en eller fler avdelningar...

Om du tycker att de som prickar alla sex rätt i en omgång också ska vinna en procentuell del av hur stort system de lämnat in så kan jag till viss del hålla med dig i hur du tänker - även om du tänker fel hela vägen, men jag förstår åtminstone så...
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat