Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast
Lika eller än mer viktigt att fylla i när man storgarderar och/eller helgarderar då du helt plötsligt kan sitt med dubbla system även om en storfavorit vinner - vid helgardering, fyll bara i den du tror vinner i loppet. Nämner detta då det fortfarande är många som inte vet att du kan fylla i en häst och samtidigt ha den som reservhäst...
Slarvar dock själv med detta tyvärr...
|
Den så hyllade andels-tipparen "Målarn" hade inte en enda reserv markerad på Askim-systemet som drog in miljoner att dela på för de 239 andelsköparna.
Han tippade såklart superbra i den omgången. Men något är ju inte som det ska i grundkunskaperna när man tippar åt 100-tals andra spelare och ändå inte sätter ut reserver. ( Eller tyckte han att tur-ordningen ändå satt perfekt i alla 7 lopp????? )
Det är mycket lätt att slarva med det här när man knappar in system manuellt på atg.se eller använder papperskuponger.
Därför använder jag alltid ett reduceringsprogram när jag ska spela även om det bara är ett helt vanligt rakt system. Då får jag automatiskt reserverna enligt ranken helt enkelt och minskar även risken för felskrivningar.