Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-09, 17:43   #53
clarund

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Absolut. Det är ju det som är grejen med stallnummer. Man vet redan i förväg vad som gäller och oddsen kommer att lägga sig där de ska.

Dessutom kommer inte lopp med "få spelnummer" att läggas på streckspelen och det förminskar problematiken något oerhört.

Drillbit Ås står inte i 13 för 10 om spelarna vet att Melanders gäng, om de vill, kan hjälpas åt. Även om många förstod att det här scenariot var möjligt, och en del t o m kanske trodde att det var troligt, så kan det inte vara sånt här om svenskt trav behöver.

I de flesta fall går det här hyfsat ändå att "räkna ut". Vem som släpper till vem osv, men gårdagen visar att något måste förändras.
Först vill jag faktiskt säga att Melander är oskyldig i detta fall.

Han har en het häst och att dra i den istället för att köra är bara sämre för hästen med tanke på kvävning .

Se på loppet i somras den vann på 1.10,1 , 1.07 (!!) första varvet.

Sen kan förstås vara att han försökt bromsa lite mer om ledaren varit en stallkamrat Troligtvis hade de löst det med någon slags växling ?

Men, till saken, det är ju snudd på ofattbart att inte Svenskt trav har stallnummer, ett slags hyckleri och skenhelighet att stallkörning aldrig förekommer. Borde även inkludera samma ägare, vilket kan vara knepigt med tanke på delägda hästar och det är kanske där skon klämmer?

Håller med vad du skrivit om detta Strappa71 .

Att begränsa antalet hästar till stall och eller till samma ägare gillar jag däremot inte även om jag inte helt avfärdar tanken.

.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av clarund den 2013-12-09 klockan 17:55.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat