Ämne: NHL 13/14
Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-12, 17:07   #676
WillePille
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 18
Sharp$: 67
Standard

Ottawa 1 (1,75)

Motivering:
Senast Ottawa och Buffalo ställdes mot varandra var det de senare laget som lyckades vinna med en knapp straff-seger på hemma is. Buffalo har endast lyckats skrapa ihop 16 poäng på 30 matcher och måste ses som årets slagpåse. Båda lagen är jämna form mässigt men efter förra förlusten tror jag att Ottawa, som är ett bättre lag, är revanch sugna och vinner matchen på inför hemmapubliken.

Phoenix 1 (1,80)

Motivering:

Phoenix tar emot NY islanders på hemmaplan. I skuggan av Rangers har islanders lyckats ta 23 poäng på 30 matcher vilket gör att de hamnar på 29e plats och näst sist. Båda lagen kommer med en vinst i bagaget. En 3-1 vinst mot colorado för Phoenix och en 2-3 vinst mot San jose sharks till Islanders efter straffar. Det var islanders första vinst på flera matcher och jag tror att sharks underskattade dem. Då NY islanders inte har imponerat särskillt såhär långt så tror jag att det blir en bekväm seger för Phoenix på hemma plan.

Minnesota 2 (3,80)

Motivering:

I denna omgång gästas San jose Sharks av Minnesota. Den här matchen var väl lite av en chansning då Sharks verkar ha kommit i en formsvacka som jag tror Minnesota kan utnyttja. Jag har sett minnesota vinna flera matcher där jag sett dem som underdogs.
WillePille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat