Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-12, 21:18   #25
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av overpace Visa inlägg
Här ett tips som de flesta antagligen inte köper, men som kan vara värt att fundera på som en långsiktig spelstrategi.

På V75 tar jag helt sonika bort alla kombinationer som beräknas ge under 50 000 (fliken Utdelning i Jokersystemet). Orsaken till detta är att jag gjorde en statistisk koll där jag jämförde sjurättsutdelningen i varje omgång med de sju multiplicerade vinnaroddsen.

De flesta har väl märkt att rensningen mot slutet i en V75a blir bättre ju svårare det varit i början. Efterrensningseffekten. Och enligt min koll börjar efterrensningseffekten ungefär vid utdelningar på 50 000. Under 50 000 är effekten den motsatta. Om jag är mer eller mindre klar på att utdelningen lär bli under 50 000 så spelar jag inte.

Och underskatta inte värdet av att få 6 eller 5 rätt. Det är framför allt den chansen som ökar vid användande av reducerade system.
Efterrens-effekten är ännu mer tydlig nu jämfört med "förr".

En skräll räcker helt enkelt inte till för att "slå ut" tillräckligt många andra och det tror jag beror på att fler använder sig av reducerade system och helt enkelt får med fler skrällar på ramen, däremot om det blir en andra rejäl skräll så rensar det desto bättre.

Att det spelas många ombudsandelsspel med större radantal som tål 1-2 skrällar bidrar nog även det till att den första skrällen inte biter så bra.

Ett sånt här tänk kräver ännu mer disciplin eftersom man helt enkelt måste stå över spel om man tror på sitt resonemang och förmåga att bedöma svårighetsgraden på omgången.