Citat:
Ursprungligen postat av papak
Om vi ställer oss frågan såhär istället. PPG är 212 varför sätter man då linan på 222.5? Den korrekta linan i det här fallet ska egentligen vara runt 214 om man bara tar hänsyn till PPG. 2 av 10 har gått över 220 stämmer inte. Det jag syftade på var att när totalen varit ÖVER 220 från början (222.5 och 226) så har den ändå gått över. Over is 4-1 in the last 5 meetings men det intressanta (enligt mig) är ju när linan varit över 220p och då har den varit det 2 gånger och båda gångerna har gått över, då förväntade sig Vegas en poängrik match och det blev det. Sen kan vi till exempel ta Phoenix förlust mot Oklahoma där man sköt uselt och bara gjorde ca 90p. Vet du hur Phoenix brukar reagera efter en sån match? Man snittar 112p efter en match där man gjort mindre än 100p. sen förväntas det vara en "publikens match" där man slopar det defensiva spelet för att tillfredställa publikenPublic tänker då: "Fan va hög lina, måste ju gå under, statistik talar för underspelet". Jag tänker såhär: "Här vet Vegas något om dom höjer linan så mycket, vad vet dom?" 50/50 på Över/Under och ändå rör sig linan 1.5p till 224 vilket oftast betyder att trots att betsen är fördelade lika på Över/Under så har man fått in mer pengar på överspelet så därför höjer man totalen för att få in pengar på underspelet. Nu är det här ingen garanti för att matchen går över linan för man vet aldrig hur spelarna kommer komma ut och hur matchen kommer utveckla sig men sånt här tänkande har betalat av sig flera gånger om för mig sen innan, don't fix what aint broken.
|
Underbar motivering att läsa, ska verkligen försöka plugga NBA och lära mig det här. Keep it up Papak, du är ett ett härligt tillskott i basketforumet!