Första ett riktigt getingbo, bara två chanslösa i fältet. Dansken överbetrodd, Jeppe säger ju att han kommer köra snällt. Hur ska han vinna? Har beslutsångest mellan Lotus Elan eller Parodi, kör utgång på båda och köper loppet i övrigt.
Getingbo i andra med lärlingar, ston och dessutom ganska låg klass. Tur det är bilstart och full distans iallafall. Borde räcka med halva fältet för att låsa. Sällan sett en så chanslös som ekipage 11, fyra lopp har tjejen kört...
Marre är ju bäst men formen är ett frågetecken för precis alla i vanlig ordning. Dubblar med Obi Wan som gått i mål på bra sätt från invändig resa på slutet och är en jäkligt bra häst, dessutom bra läge och öppnar hyfsat. Juggle Face är seg ut precis som Marre, men har kapacitet så det räcker och blir över och har bra kusk den här gången. Aldrig att jag streckar Veijo med en oprövad häst så hårt spelad som den är...
Napoleon trodde de på toppchans senast men då svek den. Tror den visar upp hela registret nu och blir svårslagen. Om inte är det ganska öppet...
Något svårlöst fyraåringslopp. Chansar nästan bort Tore då jag tycker den är lite för mycket spelad, men den får komma med på nåder. Har svårt att tro den ska höja sig eller ens kunna hålla nivå egentligen nu när Glenn tagit över. Halvtunt emot, men har vunnit pliktskyldigast de två på V7 och får visa om det är fågel eller fisk nu. Ärligt talat lite dåligt påläst här och målar lite på känsla.
Nettles kanske får spets här, men jag har svårt att se den räcka till. Styr Ingves fram till dödens efter tusen är det nog klart, ingen Big Bill med den här gången men jag vet inte...Finish Brandon gillar jag, men Söderkvist är defensiv så risk att han hamnar kvar på innern och inte hinner hela vägen fram när det blir fritt.
Låser på de bästa två ekipagen, som dessutom har bra spår. Mellby Viking har inte en snöbolls chans i helvetet här, höll på att bli omsprungen av en av sveriges trögaste hästar senast så hur ska den kunna 1 - hålla ordning på benen i V7-tempo på medeldistans, 2 - undvika att få tredjespår i minst två svängar så som den måste bäras fram. Går inte om den inte möter värdelösa hästar, och loppet är åtminstone dugligt för brons. Riktigt sugen på Baretta Boko som är totalt tappad på spelet, men den kostar lite för mycket.
1,4,5,6,8,9,10,11
1,3,5,6,7,9
1,6,8
4,5,6,10
2,4,6,10,11,14
8,10
5,6
Krav: Parodie/Lotus Elan/Maharajah/Napoleon C.D (minst 2)
2592 rader
Lycka till imorrn!