Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-14, 09:47   #204
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5959
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av CamillaS Visa inlägg
Jag läste fel....
Kan ge er info om att Corleone Boko kommer göra ett bra lopp och dom kör för seger!
Spelarservice idag.
Susanne Richter gör den långa resan från Dalarna till Åby idag med 5 Corleone Boko (V75-4) istället för att övernatta, och hon låter inte helt nöjd med resvädret.

- Nej, det är hemskt. Första femton milen var det flera centimeter oplogad snö med halt under och vi har väl aldrig kommit över 60 kilometer i timmen, ett tag tänkte jag vända och skita i det, men vid Örebro blev det bättre och vi är ute i god tid så vi får väl ta det lilla lugna bara. Jag tycker att Corleone gjorde ett jättebra lopp senast och har även tagit det fint. Det är mycket snack om att det bara är finalerna vi fokuserar på just nu, men så är det inte – vi kör för seger idag, jag brukar alltid ha sådan otur med spåren så det är bättre att fokusera på det här loppet när vi äntligen fick ett bra läge, och jag tycker att det ser nästan enklare ut emot denna gång än senast. Det vi ”sparar på” inför finalen är att jag inte vill att han ska gå i tredjespår utan rygg i 1100 m eller liknande, men istället ska vi försöka vara aktivare från början denna gång så det handlar alltså inte om ett mer passivt upplägg egentligen. Alla säger att hästen inte kan öppna, men både jag och Jorma vet att han i alla fall kan öppna mycket bättre än visats för han har aldrig kört på honom det minsta någon gång. Det har aldrig varit riktigt läge, inte ens när han hade innerspår. Vi har velat skynda långsamt och låta honom utvecklas i sin egen takt efter den skada han haft i en has. Men idag kan det vara läge att i alla fall prova lite mer. I början av karriären gick han tre-fyra starter med helstängt huvudlag men blev för vass sedan, och efter det har vi kört med öppet bara. Det kommer att bli samma idag, men till finalen så är jag sugen på att prova det helstängda igen för jag tror att det skulle kunna ge en bra kick nu när han mognat och lärt sig. Senast körde vi barfota fram, och det stämmer som det stått i veckan att han ska gå med skor nu, men vi provar en annan skoning nu med en alusko med öppen tå som jag tror kommer att passa kanon och det är en balans som ligger närmare barfota än skobalans egentligen. Så det ser jag inte som något minus. Bak kör vi med samma skor, men om banan kräver det kör vi med små, små brodd för han är beroende av bra fäste bak. Jag tycker att han ska räknas, menar Richter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
riddler (+6)
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat