Avd 1: Stelton (A) har ropats ut som spik här och var, men han har tjänat väldiga pengar på sistone och skall nu möta tuffa svenska silverdivisionare. Visst kan han vara bäst, men jag garderar med några bra motbud. Lotus Elan (B) med Björn i vagnen ser intressant ut, Arazi Boko (B) som har fin form och trivs på Åby, Democrat (B) som kämpat på i Silverdivisionen ett tag nu och fått hårdhet. Det behövs från det här läget. Med åker också Wiss Rambo (C) som är en annan slitare med formkusken Ingves i vagnen.
Avd 2: Spurs Rain får bli A-häst, 1-2-6 blir B-hästar och samtliga övriga får bli C-hästar.
Avd 3: Jag tror att Maharajah (A) har visat sig fortsatt fin, och jag tror den har en fin chans. Men det är ingen spik. Solvato (B) nämns med respekt, och vi får väl syna den lite. Juggle Face (C) tas med på sin grundkapacitet och på att Takter sitter upp nu, David Sisu (C) plockas med för att den verkar visa form och jag tror det är dags för den snart. Med kommer också Oasis Bi (C) som kan få ett bra sportläge på OS här.
Avd 4: Många fina hästar, men Reckless (A) får tipset. Napoleon C.D. (B) är en bra utmanare som mycket väl kan vinna, och det låter lite positivt om Corleone Boko (B) som också blir tidig på lappen. Några bortglömda skall med också. Indian Shore (C) har ett bra läge och unge Untersteiner kör med fint självförtroende. Stalliano (C) är en häst som hade mycket skador som unghäst, men nu som femåring har det blivit 22 starter hittills. Har lärt sig mycket, och jag blir inte det minsta förvånad om PU kommer längst ut och slår av dem. Med på lappen kommer också Quite Windy (C) med Erik i vagnen, en klar kuskförstärkning. Hästen har form och har gått den långa vägen vid en del segrar.
Avd 5: Tore (A) är svår att gå emot som tips, men det blir inte lika enkelt nu. Därför garderas det en hel del. Qualis Talis (B) har vilat ett tag, men Christina Medin brukar ha hästarna i bra ordning när de kommer ut. Björn känner hästen väl och de trivs tillsammasn. En annan utmanare är Sultan C.N. (B) som inte har så roligt läge, men en bra form. Storm Bee skall också respekteras, det är en bra häst som tål att göra en del. Odenna Q.C (C) har sannerligen ingen rolig rad, men är nu kuskförstärkt med Lennartsson. Passway Ans (C) är en italienare med en hel del kapacitet, jag tror man skall se upp för den. Saxo Holmsminde (C) åker också med, den kan mycket i sina ljusa stunder.
Avd 6: VästerboonoheNews (A) är väl bästa hästen, men vinner inte jätteofta. Därför garderas den. Först och främst med Mercury Broline (B) som vann senast och med Finish Brandon (B) som har visat mycket fin form. Elit Sund (C) och Uroy (C) får också glida med.
Avd 7: Mellby Viking är omgångens spik. Bra spelvärde om den håller sig på benen.
Systemstorlek: 63 000
Reducerad storlek: 6 967
Kostnad: 3 483,50 kr
Reduceringsgrad: 88,9 %
Multi-ABCD
ABCD-Villkor
2,3,4 A-Hästar
0,1,2,3,4 B-Hästar
0,1,2 C-Hästar
Eller
ABCD-Villkor
2 A-Hästar