Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-14, 22:32   #39
Viroid

Viroids avatar

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lastbil Visa inlägg
Slump kan vara kul ibland om man har bråttom. Dra in en massa hästar och sätt garanti till typ 5%.
Kuskar har jag testat, men står alltid i valet och kvalet om det ska användas som krav eller begränsning (minst en vinst Kihlström, eller max två vinster, etc)..
Kuskar använder jag uteslutande som begränsande, och det bara när jag har väldigt många streck för en kusk. Ett exempel är i fredags då Erik Adielsson körde fem stycken Svante Båth-hästar på V64 och var favorit eller andrahandare med dem allesamman. Då är ett villkor på att Erik får vinna max två eller tre något som reducerar rätt så bra utan att man måste ta ställning (och skulle han vinna fler, så blir det i alla fall ingen utdelning).

På V75 händer det ju att det kommer mindre segervana kuskar med några hästar som alla har chans. Tänk Leif Witasp, Claes Svensson, Fredrik Persson, Håkan Eriksson, Stefan Söderqvist etc. Där kan en gräns på att de var och en max får vinna en på V75 vara en bra reducering.

Slump använder jag mest när jag vill krympa ett system utan att börja sätta massor av villkor eller väldigt stränga villkor. Då nöjer jag mig med snällare villkor och så en viss chans att få alla rätt om de villkoren sitter. Men slumpreduceringar skall vara rätt så snälla för att man inte skall bli grinig på dem, max 50% står jag ut med.