Citat:
Ursprungligen postat av Fyran
Nu måste jag bara kolla en sak. Jag har svårt att ranka... Tips på det..?
Men av ovanstående skulle jag alltså kunna ha alla som A-hästar, i princip, och reducera bara via kusk??
Jag menar, hur ofta får vi se en trippelseger, ens av storkuskarna? V75, that is..?
|
Att reducera med enbart kuskar ger inte så stor reducering. Dels kör de sällan i alla loppen då det är rätt stor konkurrens om att få köra, och dels brukar det i alla fall vara något lärlingslopp. Kuskreducering är en extra "destillering" man gör för att få ett lite vassare system.
Ett bra sätt att börja lära sig ranka är att utgå från den vanliga strecklistan och så gör du TRE förändringar i den, där du flyttar upp eller ned en häst valfritt många steg. När du kommit så långt att du gör de där tre förändringarna rätt har du ett rätt OK övertag på kollektivet, och kan då öka på med ytterligare en eller ett par förändringar.
Det finns rätt många som rankar hästar. Jämför dem gärna med strecklistan så ser du att en del är väldigt mycket sämre än kollektivet och några inte så mycket sämre än kollektivet. För att vinna pengar behöver man inte konsekvent vara bättre än kollektivet, men ibland.