Funderingar...
1) 10 On Hold befogad favorit men sååå stor?? Njaa... Startgalopp överraskar inte mig i alla fall trots att det inte behöver stressas i starten. Lägga 20-30 meter till kan bli ödestigert och risken är uppenbar! Den som garderar ska inte glömma "Busens" 4 Elles W. Linnea! Kapabel häst som inte gjort någon glad i dom senaste starterna men upphämtningen efter galopp sist var helt ok! 3% är ett skämt! 8 Nelle Pride har form nog att vinna om favoriten kommer bort och 11 Fisher King älskar distansen och är speedig men formen ser kass ut men den här blixtrar till då och då och när den har sin dag kan den vara totalt överlägsen till makabert låg procent!
2) Lågklassigt lopp och ett sånt här kan en sån som Björn Goop vinna enbart på kuskprestation med vilken kamel som helst! Säger inte att den behöver streckas bara påtala klassen på loppet! Förstahäst är Kim Erikssons 7 Emil Run på just kusk och grundkapacitet! Formen är ett frågetecken! Jag skulle helst helgardera men om man inte tänker i dom banorna eller som jag råd så glöm för all del inte Nexus Tilly (men idag kan väl den här Love You-avkomman inte gå barfota vilket drar ner chansen liksom spåret?) och Nobile Edel! Den sistnämnda har resurser! På skrällfronten är fynden 6 Quantum Outlook (lopp i kroppen och inte oäven) och 8 Love Sock två måsten till låga 4 respektive 2 %!
3) Strecka på! Unga hästar i december och vad som helst kan hända! Lindbloms klar förstahäst! Förmodat påställt på hemmaplan och bevisligen toppform! Notera barfota runt om aviserat på 5 Deneb Graff! Betrodd i debuten och här kan det vara rekordsänkning bomba la bamba på gång! 8 Run To The Hills 0%!? Larvigt! Lägesminus men smygform och lite småhärdad!
4) Ännu ett garderingslopp med en lite för stor favorit i mitt tycke! 6 Java Speedy Scot från bra läge, 8 Steptoe om den kommer till och framförallt 13 Querida Frontline som är kraftigt nedstruken är alla sköna superskrällar som ska med!
5) 4 Holy Smoke är stabilare att "räkna på" då 5 Vendi är lika pålitlig som en glädjeflicka på bordell i Amsterdam! Lopp i kroppen nu och kan kanske till och med ro åt sig spets om Vendi har en sån där trippig dag bakom bilen! Annars inte främmande för att den vinner från dödens! SPIK!
6) Spik nummer två och dagens klaraste! 2 Broslätts Rapide blir "söndagskommunare" och folk hittar inget vettigare argument än att försöka "jobba bort" 6 Verymuchkiss Karsk! Hallå? Klassblandning! Gillar inte Kontio men köra rätt fram och bara mosa klarar till och med det här taktiskt obegåvade mumintrollet! Jorma kan nog till och med ha hörlurar med svenskakurs i öronen under loppet för tempot behöver han inte höra under loppet! Bara kör, hela vägen!
Systemet 1 176 rader
1) 4 8 10 11
2) 5 6 7 8 9 10 13
3) 1 2 3 5 8 9
4) 2 5 6 8 10 13 15
5) 4 Holy Smoke
6) 6 Verymuchkiss Karsk
Får se om det blir såhär annars kanske jag kör någon variant med A-hästar (en av två) på 10 On Hold och 1 M.T. James. Men väldigt sugen på att spela raka systemet rätt ut! Självklart enbart för sex rätt!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av doob den 2013-12-15 klockan 13:52.
|