Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-15, 15:07   #62
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dadde Visa inlägg
de bara slog mig när man förr skrev utskrivna system för hand så kunde jag göra så att man hade den som A häst o även som B häst t.e.x du tar 7 hästar i ett lopp 1 A 2 B 3C 1 D så tar du den här oxå som B häst det innebär att jag egentligen ä det bara har 6 häster i loppet sammanlagt men det blir ju 7 hästar ändå eftersom jag vill utnyttja den här som både A o B Häst så på det sättet blir det ju inte dyrare egentligen eftersom jag har bestämt mig för 7 hästar i det här loppet o A hästen blir ju spik på ett antal kuponger o som B Häst blir den ju med på andra kuponger

När man skriver systemen för hand så vill man gärna hålla sig förutbestämda mallar eftersom det blir jobbigt att räkna om kostnaden när man ändrar antalet hästar i de olika grupperna.

Med ett reduceringsprogram så går det oftast sekundsnabbt att räkna om kostnaden när man ändrar på systemet. Det innebär att du helt kan släppa att du ska följa en viss mall.

I praktiken blir det så att där du tidigare anpassade omgången efter din systemmall så anpassar du istället systemet till omgången.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat