Citat:
Ursprungligen postat av Dadde
Kan man på t.e.x jokersystemet utnyttja en häst som både A o B häst sammtidigt?om jag har kravet
1-3 A
1-2 B
1-2 C
0-1 D
t.e.x. Den hästen tror jag mycket på även om den inte är så mycket streckad o vinner den så har jag ju chansen till 2 sjuor.och om den här blir den ända B häst som går in så har jag fortfarande chansen till 7 rätt annars hade ju jag varit borta om jag inte hade fått in någon annan av de andra B hästarna i de övriga loppen,på det här sättet kan man ju uttnyttja den här hästen på ett bra sätt i det här sättet av krav.
|
Om du vill köra exakt just denna variant, så får du spela två olika Jokersystem. Men det behöver bara ta en extra minut. Gör så här:
1. Gör systemet där du har hästen som A. Spara systemet. Detta är första systemet.
2. När du har systemet uppe, klicka Fil i övre vänstra hörnet och välj Spara som. Döp ditt andra system, till t ex "som B".
3. Gör ändringarna som behövs: Spika hästen, men var noga med att ranka den som B. Övriga hästar och villkor oförändrade. Spara systemet. Du ska nu ha två olika system sparade. Båda måste lämnas in.
Reservation för att jag aldrig gjort så här, så du måste testa själv så att du ser att det stämmer.