Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-19, 15:08   #1
CamillaS

CamillaSs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 57
Standard

Information eller intryck?

Får man göra ett inlägg, ett vanligt alltså,där man kan prata om annat än just dagens spel?

I så fall.. som rubriken låter..
Går ni mest på förhandsinformationen eller på era egna intryck?
Jag ser att ganska många bara kopierar rakt av vad alla kan läsa sig till på sidor, bara man letar upp det.

Verkar vara vanligast.
För egen del så tittar jag mest på hur hästarna rör sig.
Jag märker att jag har fördel av att ha stått i ett ridhus och sett massor av hästar röra sig(jobbat som ridinstruktör länge)

Det är det som jag har allra mest nytta av.
Självklart så läser jag lite förhandsinfo av tränare/kuskar men ALDRIG tips av sk "tipsters"

När jag började med travspel så lärde jag mig ganska snabbt att alldeles för många av dessa som säljer tips sällan delger den riktigt bra infon till oss andra. Likaså i ATG live när det sen började.. Även en del av banornas tippare är på samma sätt och fan vore det ju annars, allihop vill vi ju vinna, det är ju därför vi spelar! Så även dom! Jag tycker det är fult av dom, att sälja tips och undanhålla info de har.
Kan bli totalt galen på sånt, folk som inte kan betalar för att kunna vara med och spela och sen så ser/hör/läser man något helt felaktigt!

Självklart finns det en del duktiga, har lärt mig massor av att lyssna på tex Sören E..

Det roligaste som fanns var ju när man kunde hjälpa en kund till att vinna..(Jobbat hos ombud)

Man lär sig också vilka tränare som mörkar, vissa är helt uppenbara för alla och utan att nämna namn så tror jag ni förstår det.. Men vissa är ju mindre tränare och det gäller att hålla rätt på det, vilka som spelar själva.. Flera gånger har jag sett tränare spela på egen eller annans häst i det lopp de ska delta..

Mitt jobb låg på vägen till en bana.

Info som man kunde läsa igår om tex Mon Cherie Broline..

"10 Mon Cherie Broline (Fredrik Claesson) hoppas jag kunna köra barfota. Loppet ser hyggligt ut men även om han ryckt upp sig och gått bra i senaste starterna är han inget för vinnarspelarna, säger Jan Jönsson"

Jo du, hästen såg ju direkt bländande ut i sin värmning och när man visste att det skulle bli tempo, ja,då är det ju korkat att lämna en sån utanför lappen! Det VET ju även en tränare/körsven.
När det dessutom var en sådan som J I J, som tidigare spelat på egen häst, det stod till och med i media om det!

Jag gillar mest att kolla hästarna, hur de rör sig osv, för att sen när jag ser något bra lägga ett litet spel.
Önskar jag vore snabb nog att kunna skriva om det jag ser, svårt att hinna med att bedöma samt skriv på datorn, är inte så bra på att skriva tyvärr...

Hur gör ni.. och vad anser ni vara bäst..?
//C
CamillaS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat