Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-19, 18:57   #15
NicklasJ

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 17990
Standard

Inför en omgång så börjar jag alltid med lopparkivet. Kollar så mycket som jag har tid med. Prio ett är att få en bild av alla hästar. Prio två är spetsstriden. Man skaffar sig ett så otroligt övertag om man kan ta reda på vilken som sitter i spets i varje lopp. Lägger ofta mycket tid på detta. Samtidigt som man kollar spetsstriden får man rätt bra koll vad resten av hästarna också kommer hamna från start.

Men lopparkivet ger ingen större nytta om man inte kan sätta in saker i ett större sammanhang. Där har Varulv helt rätt. Man måste göra proceduren om och om igen innan man lär sig och det tar tid.

Sen läser man ju diverse intervjuer och kollar tips även om jag inte lägger speciellt stor vikt i vad andra tippar. Oftast drar jag som mest åt öronen om det är något negativt i intervjuerna. Sen lär man sig hur tränare och kuskar fungerar i intervjuerna. Kan vara väldig skiftande kvalité där.

Avslutningsvis är det värmningar och sista info som kommer in. Då har jag allt som oftast redan ett jokersystemförslag klart. Här kan det skifta hur mycket som man ändrar. Finns ju många parametrar att hålla reda på. Nu på vintern med väldigt skiftande banunderlag är det ju extra viktigt att vara flexibel innan man lämnar in.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
putte64 (+10)
NicklasJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat