Citat:
Ursprungligen postat av Migge
Man kan ju egentligen undra över varför ATG inte kopierar Svenska Spel när det gäller odds-sättning?
Alltså att man får det fasta oddset som gäller vid inlämnadet av sitt bet tryckt på sin kupong...
Om ATG märker att det kommer in mycket spel på vissa hästar så får man helt enkelt justera oddsen allteftersom!
Nu vet jag iofs att ATG tillämpar rörliga odds just för att minimera att dom skulle gå back på spelet men å andra sidan så hade ATG högst troligt fått tillbaks ett stort flertal nätspelare & en mycket högre omsättning igen...
|
Är det därför dom har löpande odds….??? Jisses, ibland förvånas man över den totala okunskap som råder. Ett tips, om man inte ens vet hur oddsen fungerar på atg, och varför det är så..så bör man nog inte kommentera faktiskt.
ett litet ex för dig att räkna på, så du lär dig…
10 hästar till start… 0 kr är omsatt. Jag spelar 1000v på nr 1, du spelar 1000v på nummer 2, kalle spelar 1000v på nr 3, gurra 1000v på nr 4. Sen har vi LAXDASEN som smäller på med 5000v på nr 1 (Han gillar att rygga mig…

)
Vad blir då oddsen?
Sen förklara gärna HUR du tänker att ATG går back på tex vinnarspel, när vinstavdraget ligger på 20%.