Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-21, 01:04   #72
RazshVollril
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fyran Visa inlägg
Jag har nämnt att ranking är svårt och nu står jag här:

6x7x4x5x5x5

Jag har 8 A-hästar, för mycket, för lite? Input, tack!

Krav på 2-4 A: för mycket, för lite för fel?

13 B-hästar: krav 1-3

10 C-kusar: krav 0-1

Jag har även lagt in lite kuskkrav, whatever.

Denna vecka tyckte jag att jag bara hade en klaring, dvs spik och då blev det så här.

Jag vill bara att ni som kan, är vänliga och ger förslag på om/hur jag ev kan göra detta bättre.

Så har ni tid och lust så... <3
Jag har tid men är nog allmänt kass på att reducera själv så jag borde inte yttra mig men se det som "not to do" om inte annat :>

Jag skulle ökat kravet från minst två till minst tre på A-hästarna och om du inte är nöjd med det även få med ytterligare en A-häst.

Annars känns det rätt ok. Möjligen gå ännu tuffare med två eller tre U-hästar av dina A. Där kravet är en av två eller två av tre. Annars känns det som du har alldeles för många rader kvar när du är färdig.

Jag tror finessen med reducerat är att hitta fyra avdelningar av sju där du hittar en eller två spikar. Ett lås på två eller tre hästar. Med en spik, två avdelningar med runt 5 hästar, typ 1-2A, 1-2B, 1C och (1D). Sen kör du en utgång på att minst en av A-hästarna måste vinna i dessa två lopp.

Övriga tre lopp tar du i stort sett samtliga och kräver att minst en A-häst vinner utan kanske 3-5.

Då får man med de där hästarna som man inte ens sett har startat inom omgången. Samtidigt blir det att du spelar en V5 med lite enklare svårighetsgrad dock. Det borde öka möjligheterna, men allt beror på hur plånboken ser ut.

Hoppas det kunde hjälpa något men jag försöker själv optimera det hela med reducerade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fyran (+1)
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat