Citat:
Ursprungligen postat av overpace
Tycker att din balans mellan antalet A,B o C är bra. Själv skulle jag förenklat kraven till: Minst 2 A och Max 1 C. B-gruppen behöver inte bestämmas alls.
Då kommer kombinationer med 5 och 6 A med och det tycker jag att de ska. Kostar inte mycket. Dessutom får du med 2 A+4 B och det tycker i varje fall jag är helt logiskt. Dessa rader kostar dock en del.
För att betala för denna förstärkning kan (enligt min mening BÖR man) du ta bort de rader som beräknas ge lägst utdelning. Har du Jokersystemet så sker det under fliken Utdelning. Tänk på att göra den reduceringen strax före spelstopp. Gör du den för tidigt blir det ett helt skevt resultat vid jackpotomgångar då den bestäms av den totala sjurättspotten vid just det tillfället.
|
+1 på att försöka undvika att sätta gränser på mellangruppen ( B ).
Annars kan det bli så att du har maxat B-kravet och sitter med A+C kvar och det känns helt ogenomtänkt.
Åtminstone jag vill ha det så att jag antingen har fått in högt rankade hästar tidigt och då vill jag tåla så många som möjligt på slutet, eller om man har fyllt C-kravet så har jag mina högst rankade hästar kvar på slutet bara.
Att sitta kvar på slutet och behöva att antingen favoriten eller en skräll men inte mellanhästarna är inget för mig.