Citat:
Ursprungligen postat av Tamuli
Ja spikarna blev ganska tråkiga eftersom jag tror stenhårt på Mellby Brunello och Ultralum och har inte satt spikarna som A-hästar. Utan det är 2 A-hästar utöver spikarna. Har just nu dessa A-Hästar (sitter fortfarande och pillar lite efter att man sitter och läser lite info dels här och dels på andra ställen)
A-Hästar:
1) Lord Rocket och Berlusconi (tror att det står mellan dessa men har 6 hästar här varav Calvados Crane är en C-häst)
3) Global Legislation
4) Västerbo Fantast (Var inne på att välja Bakers Ransom först men la den som C-häst)
5) Närby Kalabalik
6) Amiral d´inverne (här har jag bland annat Peaberry som C-häst)
Kan ju även lägga upp mina C-hästar:
1) Schwerin Boko och Calvados Crane
3) Persos Smokie och Zertex (här står dock valet mellan Zertex och Beeboop som C-häst)
4) Bakers Ransom
5) Nordvanja, Järvsö Rune och Tyri Svarten
6) Reveur Sand, Västerbo Collect och Peaberry
Kravet jag lagt var alltså minst 2 A och max 2 C hästar. Och frågan var om det är ett tokigt krav att lägga. Här ser ni ju vilka jag plockat ut som A respektive C. B-Hästarna är skrällhästar och lite andra hästar jag tror kan ha chansen men inte lagt några krav på.
Bland C-hästarna har jag lagt de hästar som jag fått en liten känsla av att de möjligtvis kanske kanske kan blanda sig om allt klaffar och även 3 just nu hästar som är hårt betrodda som jag inte vågar lämna utanför men ändå själv inte tror lika mycket på/hoppas på (Bakers Ransom, Calvados Crane och Peaberry)
Där är de A-hästar och C-hästar jag valt som sagt var och som sagt var är helt ny på reducerat och tips tas tacksamt emot, har läst hela tråden här och även de länkar som lagts ut om reducerat för att lära mig mera, men som jag sa tidigare så vågar jag inte blanda in för mycket krav och snurra bort mig själv totalt innan man lärt sig mera.
Suttit i veckan och pillat på olika sorts krav för att se lite hur det påverkar systemet.
|
Vad jag kan se har du skapat ett bra system utifrån dina tankar om omgången. Sen är det bara en kostnadsfråga. Det är det alltid.