Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-21, 11:30   #408
korpo

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5961
Standard

Spelarservice

Börje Andersson är Bergsåkers eldsjäl nummer ett kanske man kan säga, och vi slog honom en signal vid elvatiden för att kolla den hårt diskuterade banan.

- Det kom ju lite oturligt regn ett par timmar igår och det ville man inte, då fick man skrapa lite och har lagt på nytt ytlager här på förmiddagen. Kommer det ingen mer nederbörd blir banan rätt bra och barfota fram är inga problem enligt de jag pratat med, och den ska inte bli för lös heller. De hotar dock med snöblandat regn framåt klockan ett, och då blir det större problem för då kan man komma att skrapa bort ytlager igen. Den allmänna bedömningen är att banan inte kommer att bli krävande, utan bra eller hård beroende på hur mycket man tvingas skrapa. Men barfota fram är ok gissar vi tills vidare, menar Börje.

Gunnar Melander bjöd på en läcker uppvisning senast med 9 Nordvanja (V75-5) och vi ringde för att berätta nyheten att spåret blivit mycket bättre nu sedan Gräft Berra strukits.

- "Det var ju väldigt bra! Hon kan vara lite knölig och inte så snabb, men när hon håller den här formen blir hon snabbare och spår tre istället för fyra är jätteskillnad. Vi hade bytt käk på henne inför senast och hon låg väldigt fint i handen, så det fortsätter vi med. Vi kunde också köra utan brodd fram senast och det är också ett plus – planen är densamma idag och jag hoppas verkligen att det går. Min är riktigt bra den här årstiden då det börjar fara runt mindre hormoner i kroppen på henne och jag tror på en bra insats. En sådan som Närby Kalabalik är kanske lite tuffare än min till exempel, men säg att det blir skor på en sådan så är han väl mer mänsklig och vi ska köra om det i alla fall", säger Gunnar.
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat