Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-22, 00:26   #95
RazshVollril
Banned

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 335

WinterIsHere
Stats: 87 - 185 - 5
ROI: 88.82%
Vinstprocent: 31.99%

Standard

Jag studerade det reducerade som satte sju rätt idag som länkades i V75-tråden. Det är kupong 8 som blev klart rikare!

http://www.v75bolaget.com/V75300.pab

Det som jag själv funderade på och som flera sagt tidigare men som jag inte själv jobbat efter tidigare är följande... jag brukar ha lite får många A-rankade tror jag samt ställer jag villkor på mina B-rankade och brukar ha hyfsat generösa villkor för C-rankade men max en D-rankad. Det drar iväg och det är svårt att få grepp om det hela då faktiskt. Sen får man slakta rader på andra sätt med flera utgångar etc... Inte hållbart i längden.

Det finns ju två sätt att bygga ett reducerat system på och jag vet inte vilket som är bäst eller om amn bör anpassa det till aktuell omgång. Dels kan man som länken ovan bygga det kring en relativt liten ram där man har fem till sju hästar i de flesta lopp coh enbart någon spik. Sen villkorar du minst en A utav de tre till fem som finns. Valfritt med B och max en C. Relativt dyrt om man kör så många hästar i de flesta lopp men uppbyggnaden är densamma. Dessa system sitter relativt ofta ifall man prickar rätt i ranken bland topp fem eller så. Max en liten eftersläntare får dessutom vinna. Idag hade jag satt sju rätt på det här sättet för några tusen åtminstone då min rank var som billgast mellan 480 och 720 kronor.

Dock är man helt borta ifall en av dessa susare lyckas ta sig först i mål. Det händer ju att man tittar ner i startlistan och undrar vad det var för häst som vann. Lucka från femte invändigt och vips kom den först i mål när den utvndigt galopperade och ledaren tröttnade etc. Då överlever du aldrig med förslaget i länken. Då måste du gå relativt kort i några lopp, ha din spik samt helgardera kanske två lopp, alternativt max tre. Sen ha villkor på dina C som är tuffa. Det drar iväg snabbt i kostnad även med detta upplägg att bygga reducerade men du kan överleva hästar som du missat i omgången. Dock måste du ha flyt och helgardera rätt lopp.

Samtidigt ska man ju inse att det inte är varje dag som den ger några hundra tusen eller miljoner som ranken är högsta betyg. Svårigheten ligger i att välja metod av de ovan tycker jag. Tidigare har jag lutat mig klart mer åt att helgardera några lopp men efter idag så har jag dunkat självförtroendet i golvet fullständigt och bygger nu likt modellen i länken inför måndag. Risken är då att ranken är sämre och att jag enbart överlever ifall jag heltäcker.

Så vad anser ni? Vilken modell är att föredra i långa loppet eller går det att se och anpassa för var omgång? Risken är ju dock att det blir många stolpe ut och att man "knäcker" sig. Kör man samma metod alltid så borde man bry sig mindre de omgångar man hade tjänat mer på att använda den andra metoden.
RazshVollril är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat