Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-22, 14:37   #106
putte64

putte64s avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8442

Fotboll, testet slutfört
Stats: 57 - 143 - 0
ROI: 95.31%
Vinstprocent: 28.50%

Standard

Jag håller med dig i allting.
Men jag ser den här tråden som ett ställe där publiken är relativt oerfaren, och saknar tid och kunskap att attackera en omgång på det sättet.
För min del har jag försökt anpassa budskapet till mottagarna såsom jag upfattar dem.
Jag känner bara ett fåtal spelare som klarar av att chansvärdera en V75 omgång, de flesta klarar inte ens av att värdera odds kontra vinstchans för en häst i ett ojämnt lopp där högst tre hästar kan vinna.
De flesta knegare har heller inte tiden som krävs, det går åt fyra arbetsdagar bara för att hantera V75 och V86.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag tror du missförstår vad jag menar. Det du har gjort där är en sammanställning av en massa fakta som behövs för att göra en chansvärdering.

En annan variant kan vara att helt enkelt lita på någon tidnings eller speltjänsts värderingar.

Men när chansvärderingen väl är gjord börjar ett annat arbete. Och det är att tänka ut vilka hästar man ska spela på och hur mycket.

Det bör göras genom att man kombinerar den värdering som man har kommit fram till med de odds som erbjuds ( för streckspelen motsvarar insatsfördelningen det inverterade oddset ).

Exempel. Du kommer fram till att en häst har 55% chans att vinna och ingen annan häst i något annat lopp har större chans än 55%. Är det här då den bästa spiken? Inte nödvändigtvis. Om den är streckad på 80% av alla rader så är det ju givet att gardera den och hellre chansa på en 40%are som har 40% vinstchans som spik.

Exakt samma resonemang bör göras även i de lopp som inte spikas.

Att skapa systemet så att man får största möjliga chans att få alla rätt är underordnat ovanstående tänk.

Vi talar om två helt olika saker helt enkelt putte64.

Att konstruera systemet med spelvärdestänk leder inte automatiskt till att det handlar om att jaga miljoner. Beroende på hur omgången ser ut kan "rätt sikte" vara betydligt lägre.

Det jag vänder mig mot är fasta mallar som inte tar hänsyn till oddset ( som motsvaras av utdelningen för streckspelen ).
putte64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat