Visa ett inlägg
Gammal 2013-12-22, 14:53   #107
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 2011
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av putte64 Visa inlägg
Jag håller med dig i allting.
Men jag ser den här tråden som ett ställe där publiken är relativt oerfaren, och saknar tid och kunskap att attackera en omgång på det sättet.
För min del har jag försökt anpassa budskapet till mottagarna såsom jag upfattar dem.
Jag känner bara ett fåtal spelare som klarar av att chansvärdera en V75 omgång, de flesta klarar inte ens av att värdera odds kontra vinstchans för en häst i ett ojämnt lopp där högst tre hästar kan vinna.
De flesta knegare har heller inte tiden som krävs, det går åt fyra arbetsdagar bara för att hantera V75 och V86.
"En annan variant kan vara att helt enkelt lita på någon tidnings eller speltjänsts värderingar."

Att göra någon form av chansvärdering, hur förkortad/förenklad den än är, är väl det första en nybörjare ska lägga energi på?

Jag ser ingen större poäng med att lägga energi på att lära sig att använda verktyg vars uppgift i grunden går ut på att få hävstång på sin chansvärdering om man inte gör någon chansvärdering alls. Att chansvärderingen inte är optimalt korrekt betyder inte att man inte bör göra någon alls.

Det beror på att det inte finns någon inneboende fördel med att göra utskrivna system. Fördelarna kommer från att man lägger olika stor del av insatsen på olika hästar i samma lopp och om man har gjort rätt så speglar omfördelningen hur man värderar chansen att vinna i förhållande till oddset.